søndag 28. november 2010

Tripp,trapp stol fra Stokke.

Et gaveønske i dåpsgave til mitt lille barnebarn, var tripp,trappsol til den lille pia.
Og ønsket farge var lilla... Litt knall,men fin. Og lilla stol ble det...
Skal sy et nytt trekk som er behageligere i fargene,men kjøpte putesettet for å ha til å bytte med.
Min datter fikk også tripp trappstol i dåpsgave i 1985,den stolen kostet 375 kr,og bøylen koste 75 kr
hos Barreth Møbler i Trondheim.
Fikk stolen ferdig montert,husker jeg...sånn service liker jeg.....

Min datter solgte sin tripp trapp stol som 13 åring på Roteloftet i Adresseavisen for 500 kr.
Vi skulle til Kanariøyene,og 13 åringen trengte lommepenger.
Fikk mere for stolen brukt,enn hva den kostet ny.
( Roteloftet er annonseplass i Adressa hver fredag hvor alle annonsene koster et fast beløp-billig.
Men ingen annonsegjenstand skal overstige 500 kr på en annonse. Slik har det vært i mange år)
I dag koster tripp trappstolen med farge  1570,-.bøylen nå i plast med rygg 399 og putesettet 399.
Det var nå kampanje slik at vi fikk med et brett m.sugekopper som man kan ha på bordet foran stolen gratis. Dette brettet kommer til å koste ca.599 kr.i veil.pris
Så prisene har forandret seg radikalt,men artig at dette norske designet har holdt sin posisjon i så mane år-
Stolen ble designet for Stokke av Peter Opsvik, i 1972,og nå nesten 40 år etter er den like populær.
En moderne klassiker kalles denne stolen.
Jeg har jobbet med barn i mange år,og den stolen er så funksjonell og trygg.
Og kan tilpasses barnet frem til voksen alder( hvis nødvendig  hehe)
Stokke er et norsk selskap med base i Ålesund.
Håper dette blir en stol som følger prinsessa vår i årene fremover...

2 kommentarer:

  1. Vi har også stokke tripp trapp til guttene våre og jeg er knallfornøyd og de er absolutt verdt pengene (selv om det var kjipt å betale nesten 4.000 da jeg kjøpte de da). Jeg vurderte lenge hvilken farge jeg skulle ta, men endte til slutt opp med hvite siden våre kjøkkenstoler er hvite. I dag er jeg veldig fornøyd med valget selv om jeg synes de med farge er knalltøffe. :)

    SvarSlett
  2. Hei.Kjempe fin tripptrapp stol.Nydelig lillafarge.Har mine to tripptrapp stoler på Stabburet ennå jeg å.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett